fredag den 12. august 2011

Una semana y 1 dia !!

Idag har jeg været i Chile i en uge og en dag!!  (chilensk tid)

Og jeg kan slet ikke beskrive hvor godt jeg har det, her er jo fuldstændig fantastisk!!

Chile er så anderledes end Danmark på mange punkter.

Fx I Danmark når man møder helt nye mennekser, giver man dem som regel bare hånden, men her i Chile, er det kindkys fra starten af – det skal jeg lige vænne mig til! Jeg synes dog det er ekstremt fedt, især hvis det er en sød dreng ;) haha

Og en anden ting der har ’fascineret’ mig rigtig meget, er at når man holder for rødt her i Chile, for man simpelthen gratis underholdning, fordi der kommer sådan en slags klovn og danser foran bilerne – så går hun så rundt bagefter og prøver at få penge. Det er SÅ sjovt at se!


Også til min uge:

Jeg synes selv jeg har lavet ret meget.
Mandag, tirsdag og onsdag var jeg ikke startet i skole, så hver morgen tog jeg med min bror José ind til byen og så den og oplevede en masse ting. Tirsdag købte vi bla. min skoleuniform.

Den er faktisk ikke så slem, det er høje sokker, grå kjole med en blå polo udenover og en hvid skjorte indenunder. Det værste er skoene, der ligner noget fra 1900.
Onsdag var jeg til mit første Rotary møde, det var meget hyggeligt og en af mine udvekslingsstudenter veninde fra Tyskland var der også, og det var ekstrem dejligt at endelig snakke med en, som forstår præcis hvad man gennemgår.

hahahaha min skole uniform
min anden uniform


Og i går var det min første skoledag!!! 

Min skole er fuldstændig fantastisk, den ligger oven på et bjerg, med udsigt over hele kysten og byerne Viña Del Mar og Valparísio. Jeg kan ikke lade vær med at blive chokkeret hver gang jeg går rundt på ”gangene” (det er en udendørs skole)

udsigten fra min skole (tjek baggrunden engang!!!!)


Nå, men jeg var ekstrem nervøs, eftersom jeg Aldrig har skiftet skole før..
Og herhjemme er det sådan at man skal tage skolebussen klokken syv, også er man på skolen lidt i otte. Så jeg skal altså op klokken seks hver morgen.... Weeeheee..
Allerede da vi trådte ind ad skolebussen kom folk og spurgte om alt muligt, og jeg faldt i snak med nogle piger. De kan heldigvis en smule engelsk på min skole.


Da jeg trådte ind i klassen, vidste alle allerede hvem jeg var, fordi min bror havde fortalt dem om mig. Da timen begyndte skulle jeg så op og præsentere mig selv. PÅ SPANSK. Det var puha, over min grænse :-D men det gik helt fint, og da jeg var færdig var der en dreng der sagde "Hola. Jeg hedder..... og jeg elsker dig!!!" haha.... Og derefter kom en af pigerne op til mig med en meget flot kage, hvor der stod "welcome" og så gik det ellers derudaf. Jeg blev nogenlunde afslappet hen af dagen, men hver gang vi havde frikvater var der bare SÅ mange mennesker. Og de vidste allesammen hvem jeg var og kiggede og aargh, det var lidt pinligt! haha!



Og skolen herovre er meget ligesom High Schools i USA. I sidste time var der sådan noget med elevråd. Der var åbenbart to elevråd, også skulle de argumentere for hvilken af dem man skulle stemme på dagen efter. Det var så sjovt fordi at efter deres film om hvorfor man skulle vælge dem, var der sådan noget spørgerunde, og folk råbte og skreg. Så sjovt.

Efter skole, spurgte en af min brors veninder mig om jeg ville med på McDonalds og spise frokost (ja, jeg ved godt det er usundt, men kunne ligesom ikke sige nej) og hen ad joinede en af hendes venner.

Vi havde det vildt hyggeligt og sad bare og snakkede på McDonalds i to timer eller sådan noget - og selvom jeg måske ikke lige sagde så meget, så var det bare så dejligt at være sammen med nogle nye mennesker! Efter det, tog vi ned på stranden også tog vi til en fodbold kamp på en skole. Det var en helt fantastisk første dag - og jeg tror godt folk fra min skole kan lide mig, eftersom jeg havde 30 venneanmodninger da jeg loggede på facebook om aftenen :D

I dag, var så min anden dag i skolen, og folk var ligeså søde som i går. I sidste time havde klassen købt pizza, også sad vi og spiste det også holdte folk taler om at de var glade for at jeg var kommet, men kede af at min værtsbror skal af sted til USA. Også sagde de at de holder velkommen til chile fest for mig på søndag. De er så søde!!

Men ja, det var det for denne gang, jeg skal til en fest om lidt hos en fra min klasse (tror jeg?)

Hav det godt !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar