søndag den 7. august 2011

living la vida loca !!

Jeg er i Chile!!



Det er vildt underligt her og jeg bryder mig faktisk overhovedet ikke om det... Ved ikke hvordan jeg skal klare et helt år her?? 

Naaah! Her er SÅ fantastisk! Jeg har det så godt!

Efter en lang flyvetur i fredags med otte af de andre danskere kom vi til Santiago, og det første der skete var at jeg blev mødt med kindkys og kram fra min søde distrikts counsellor Leonel og en anden Rotarianer. Jeg kan sige jer, at det er rigtigt når de siger at sydamerikanere er åbne, søde og sjove!


Danskerne i lufthavnen
I lufthavnen mødte vi så studenterne fra de andre lande, som også skal være i vores distrikt i Chile også tog vi en bus ud til Valparisío, hvor vi skulle bo på hotel indtil søndag.

Busturen på vej derhen, var så sygt! Der er bjerge OVERALT! Og da vi kørte i bussen, var solen ved at gå ned-agtig, så det gav et rødt skær over hele himlen, og af alle de ting jeg nogensinde har set, var det virkelig noget af det aller smukkeste.

Med hensyn til hotellet, havde jeg hørt så meget om at Chile skulle være rimelig primitivt, så jeg havde slet ikke høje forventninger til maden, hotellet eller andet... Men der tog jeg da godt nok fejl! Vi boede på et fem stjernet hotel med tre retters mad hver dag og de tog os med ud og spise på et slags slot og en bådtur og jeg ved ikke hvad.. Fuldstændig overdrevet!

Vores udsigt fra hotel vinduet
Jeg boede forresten på værelse med en pige fra Finland, som bor tyve minutter fra mig.



Noget meget anderledes ved de her rotarianere og dem der hjemme, er at selvom de er igang med en vigtig fremlæggelse eller sidder og spiser, hvis så deres telefon ringer, så tager de den ligemeget hvad, og de snakker ikke just lavt! Det cool at de er så layd back.

Om lørdagen tog vi så en gå-tur rundt i byen og det er altså Meget anderledes end at gå rundt i Ishøjs gader!

For det første: Dem der kører i bil, er fuldstændig ligeglade med om de kører andre over, hvis der er grønt lys, så er det speederen i bund, no matter what.

Andet: Der er herreløse hunde over det hele. Det troede jeg slet ikke fandtes. Men de er simpelthen overt alt. De gør ikke noget, så det jo okay. Men det underligt.

Herreløs hund


Tredje: Folk kigger rimelig meget på en,.I vores første bus tur, var der en mand der filmede os Hele vejen. Mega underligt - eller, ikke når man tænker på at vi nok er 1 ud af 1000 med blå øjne.

Andet sjovt der også skete på den bustur (som er ekstremt sydamerikansk) var at folk klappede og dansede og sang i selve bussen - selvom de ikke kendte hinanden - det var sådan en sjov oplevelse, i forhold til i Danmark, hvor folk nærmest ikke engang tør at kigge på hinanden.

Fjerde: På et tidspunkt kan vi høre en hel masse musik, og da vi kommer tættere på viser det sig at der er en slags "kom sammen", hvor folk der har lyst bare tager ind til byen med deres instrumenter og spiller og danser. Det var sjovt at se!


Hvert fald var det en god weekend med alle de andre, og rotarianerne som er så søde!


Også er det jo søndag idag.. Hvilket vil sige at jeg er kommet til min værtsfamilie!!!!!!!!

Og igen - intet dårligt at sige - alt er så fantastisk :D min værtsfamilie er også helt vildt søde. Min mor, far og bror snakker engelsk, men de vil kun snakke spansk til mig . Jeg synes det er godt - samtidigt også rigtig svært! Men jeg kan mærke at det hjælper, allerede otte timer efter jeg er kommet til deres hjem, kan jeg meget mere
end igår..

Deres hjem er også helt fantastisk! Og vejen jeg bor på! Omg, der er palmer, palmer og flere palmer. Og for enden af vejen (ca. 100 m) ligger der et bjerg, med sand, hvor man kan sandsurfe. Så awesome.

Mine to værtssøskende og huset!

Vejen ved huset !! SÅ NICE

En resturante lige ved mit hus, som ser rimelig cool ud


De har to katte og en sød, dejlig og blød hund!!!!

Og en ting jeg også elsker ved deres hjem, er at der er altid musik! Min far har tre guitar're og spiller sammen med nogle venner i et band, hver søndag. Det her er jo dejligt for sådan en som mig, der er afhængig af musik ;)

Hvert fald har jeg det helt fantastisk!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar