onsdag den 26. oktober 2011

85 dage........

Okay. Nu har jeg været her i 85 dage. Can you belive it? Idag har jeg væet her i tolv uger = 3 maaneder = 1/4 af mit ophold her i Chile. Egentlig rimelig sørgeligt at tænke på.
Jeg føler mig så hjemme hernede nu. Når jeg tænker på Danmark, virker det helt fjernt og jeg kan slet ikke huske hvad der er normalt og ikke er.

Skolen bliver stadig federe og federe for hver dag der går. Jeg føler mig mere og mere tilpas og mindre og mindre genert. Hvilket jo er skøøøøønt. Og folk er stadig enormt søde, og tænk, selv efter tre måneder på skolen, er folk stadig helt oppe og køre efter en. ha ha, jeg elsker det.

En sjov episode der faktisk skete forleden, som er meget sydamerikansk, var, at vi (alle undtagen mig) havde prøve i filisofi og læreren havde lige delt prøverne ud. Så midt i det hele ringer lærerens telefon. Han tager den ligeså stille op ad lommen, kigger på den og vælger derefrer at tage den og snakke i et ikke just lavt stemmeleje. AAAAAAAAH hvor jeg synes det var alt for sjovt. Og!!! der kommer mere.... Drengene fra min klasse har altid en eller to guitare med i skole, som de sidder og spiller på og så synger resten af klassen og aahh jeg elsker det. Nå, men min lærer vælger så, efter at have snakket i telefon, at gå over efter en af guitarerne og sætte sig midt i klassen og begynde og spille en eller anden spansk sang. Ej nej nej. Midt i en vigtig prøve! Og eleverne synes bare at det var da fuldstñndig normalt. Ha ha. Det er altå ikke noget der ville ske på min skole i Danmark.

Og nu når vi er på det dejlige område, skole, så kan jeg (ikke) stolt sige at jeg har ikke slået op i en matematik, dnaks, fysik, historie eller alt hvad der har med faglige bøger at gøre (udover spansk bøger) i over SYV MÅNEDER. Jeg tænker bre lidt, aaaah nej hvor bliver 1.g dog hårdt.


Lige et par billeder med på vejen.

Naå, men lidt med hvad jeg går og laver:

Vejret hernede er efterhånden blevet så godt at man efter skole (ved tre-fire tiden) kan tage ned til stranden og lægge i bikini og bare chille. Såååå, hele min sidste uge gik simpelthen med det her. En af dagene var jeg dog også nede og traene (JAAAA, jeg er startet i fitness-center!!) og jeg var til en danse-time. Og ha ha, hviis i synes zumba i danmark er sjovt.... Så skulle i prøve det i Sydamerika! Jeg skal da hvert fald helt sikkert gå der hver tirsdag, fordi hvis jeg kommer hjem og kan danse ligesom ham der min smækre lækre, måske lidt for tøset (øv!) danselære, så kan jeg da godt sige jer at det bliver vildt! Det var hvert fald en helt anden form for dans vi lærte......................

I sidste weekend brugte jeg bare min tid på at feste (som sædvanligt) og slappe lidt af og være sammen med mine venner.  Om fredagen havde os fem udvekslingspiger piger der bor i Viña og rundt omkring aftalt at lave en video-aften. Det endte så bare med at da vi kom klokken ni, var hele familiens familie der og så skulle vi lige danse lidt med dem og alt det - så vi endte med at gå op og se film lokken halv et om natten. Men det var vildt fedt og rigtig sydameriansk, fordi det var bare lidt af familien og vi stod alle bare og dansede i en rundkreds og jaaaaaaa, jeg blev så glad. Det var for fedt.

os 5 piger

I den her weekend var jeg i Los Andes og besøge min gode ven Tobias Dickmann (ha ha) han er en rigtig skøn, dejlig og sjov dreng. I hans hus er de to udvekslingsstudenter, den anden er en pige der faktisk også er fra Rotary, men hun kom senere end os andre, så vi har ikke haft chancen for at møde hende før - hun var også smadder sød!

Tobias og jeg - hvis i klikker på billedet (Så det zoomer) kan i se de
rigtig overdrevet flotte vjerge i baggrunden.


Jeg havde simpelthen en af de bedste weekender laenge! Familien er så sød og åben!
Om lørdagen tog vi op på et af Los Andes bjergene og spiste frokost. Vild ik? Det var noget af det smukkeste jeg nogensinde har set. Der var vilde heste, æsler og så stødte jeg også på min første "brown-recluse-spider", en edderkop der kan dræbe dig hvis den bider dig. Jeg har haft rigtig mange mareridt om den siden jeg kom her og Rotary fortalte os at vi skulle passe på med den og at den godt kunne finde på at gemme sig i vores senge. Hvor tavligt er det også at sige?

Hvert fald var området og bjergene som taget ud af en film. Aldrig har jeg set noget lignende. Jeg var simpelthen helt mundlam det meste af turen, fordi det var så fantastisk! Jeg er stadig helt overvældet. Aldrig i mit liv havde jeg troet at jeg skulle opleve sådan noget - det var det smukkeste grønne areal med bjerge OVERALT. Her kommer lidt billeder:
vilde heste
den mega klamme giftige dumme edderkop

for vildt, ik?

Om aftenen gjorde vi så hvad vi unge i Chile altid gør, nemlig feste. Vi tog på et af de to eneste diskoteker der er i Los Andes. Det var godt nok også et stort ét, med tre etager. Og vi havde det vildt fedt! Jeg mødte en dreng, der var i Danmark på udveksling forrige år. Det var ret nice.

Søndag tog vi så hjem til en af vores udvekslingsveninder der bor i San Felipe. Vi var i alt 5 udvekslingsstudenter og vi badede i hendes pool og chillede og havde det sjooovt. Udvekslingsstudenterne bliver virkelig nogle af ens bedste venner, da det er dem der frostår dig Allerbedst og kan sætte sig ind i stort set alt hvad du gennegår. PLUS du kan kommunikere GODT med dem :-D



Saa ja, den her weekend var rgitig  dejlig og jeg er stadig helt hoej af lykke! Det var lige hvad jeg havde brug for. Og det var godt at komme en lille smule vaek fra storbyen og ud paa landet! Hans familie har inviteret mig over til dem igen, her i starten af november, og det vil jeg med garenti svare et kaempe maessigt JA til! Vi skal vidst ud og campe i bjergene den her gang. YAY :-)

OG OG OG !!! Jeg sad i skolen idag, og min veninde (som kun snakker spansk) sagde pludselig noget - hun sagde det hurtigt og på chilensk.... og jeg forstod det, uden at skulle oversætte i mit hovede! Jeg svarede hende så, og hun blev helt overrasket (normalt siger jeg 'que?' fem gange, før de forstår at de skal snakke langsommere) og så sad jeg senere og snakkede PÅ SPANSK med fem venner som også kun snakker spansk og det kørte bare derudaf og de sagde allesammen at jeg var blevet SÅ god!!! ARHAROWJRLER er så glaaad :-)

Og hey, så smagte jeg også noget i mit hus der smagte HELT VILDT GODT! Har aldrig hørt om det i Danmark, men det er en grøntssag der på spansk hedder alcachofas. De smager helt vildt godt, især med citron og salt. nammenam.

Nå men det var lidt for denne gang! Vi skrives og hav det gooodt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar